Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen (FAQ)

Wie zit er achter iCulture Repair?
iCulture Repair is een jarenlange samenwerking van iCulture en Smartphonerepairs uit Breda (een onderneming van PDA Parts). Smartphonerepairs heeft jarenlange ervaring met alle voorkomende reparaties voor mobiele devices en computers en is de officiële reparateur van bedrijven als Nederlandse Spoorwegen, Politie en Brandweer en Rabobank. 

Hoe verstuur ik mijn toestel?
Wij adviseren u zeer nadrukkelijk uw smartphone, tablet, computer of laptop goed verpakt en verzekerd naar onze postbus te versturen, via bijvoorbeeld PostNL of een distributeur naar eigen keuze. Zorg er wel altijd voor dat u het verzekerd verstuurd zodat u eventuele schade of verlies tijdens vervoer kunt verhalen.

Het verzendadres is:
RYC Groep
t.a.v. iCulture
Postbus 6587
4802 HN  Breda

Hoe lang duurt de reparatie?
Wij hanteren onze “One Day Scherm Service”, wat inhoudt dat wij garanderen dat wij uw toestel op de dag van ontvangst ook weer naar u terug zullen sturen. Negentig procent van onze overige reparaties zijn gelukkig ook binnen dezelfde dag nog te repareren. Uiteraard hoort u het meteen als een reparatie onverhoopt langer duurt. 
Als erkend UNETO-VNI reparateur streven wij continu om iedere reparatie zo snel mogelijk af te ronden en het gerepareerde toestel naar u terug te sturen. 

Welke  Apple-producten repareren jullie?
Wij zijn gespecialiseerd in het repareren van iPhones, iPads, Macbooks en iMacs. Wij repareren nagenoeg alle Apple-apparaten en -modellen. U kunt bij ons dus terecht voor al uw Apple-reparaties!.

Mocht u onverhoopt uw specifieke model niet terugvinden op de website, neem dan contact op. Wij kunnen u vast en zeker helpen!

Hoe wordt mijn reparatie terug gestuurd?
iCulture Repair verstuurt alle toestellen verzekerd retour via GLS, Wij zijn dan ook verantwoordelijk voor verlies of diefstal in het retourproces

Kan ik mijn verzonden reparatie volgen?
Wanneer wij uw toestel retour sturen, ontvangt u van ons een traceernummer om de zending te volgen.

Kan ik op de reparatie van mijn toestel wachten?
Jazeker. U kunt zonder afspraak bij een van de vele vestigingen van Smartphonerepairs terecht. Gebruikelijke reparaties zijn vaak binnen een uur uitgevoerd, Voor reparaties aan het moederbord, toestellen met waterschade en onderzoek naar onbekende problemen rekenen wij 1 à 2 werkdagen. U kunt uw toestel dan met een gerust hart bij ons achterlaten en na reparatie op locatie ook weer ophalen, of naar wens naar u toe laten sturen.

Wilt u een afspraak inplannen bij een van onze vestigingen? Neem dan contact met ons op via repair@iculture.nl!

Zit er garantie op de reparatie?
Ja, u ontvangt 6 maanden garantie op het vervangende onderdeel en de montage. Voor meer informatie verwijzen wij graag naar onze algemene voorwaarden.

Wat zijn de totale kosten?
Alle prijzen zijn op onze website te vinden bij de bijbehorende reparatie. Alle prijzen zijn inclusief BTW en montage, maar exclusief verzendkosten.

Hoe kan ik de reparatie betalen?
Hebt u het toestel naar ons opgestuurd, dan ontvangt u na de reparatie een e-mail met de betalingsmogelijkheden. Betalingen via iDeal worden meteen verwerkt.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Hebt u zich bedacht en wilt u toch afzien van uw reparatie? Dan doen wij uiteraard niet moeilijk! 
Stuur een mail aan repair@iculture.nl en vermeld daarin uw reparatienummer en dat u van de reparatie wil afzien. 

Kan ik ook een klacht die onder fabrieksgarantie valt opsturen?
Wij zijn gespecialiseerd in reparaties die buiten (fabrieks)garantie vallen. Wij adviseren u daarom zeer om voor garantiegevallen contact op te nemen met uw leverancier. Zij zijn juridisch verantwoordelijk voor de garantieverwerking. Hebt u vragen of omtrent uw garantie, dan kunnen wij u altijd van advies voorzien.

Ik heb een klacht ! Wat kan ik doen?
Als u een klacht hebt, kunt u contact met ons opnemen via ons emailadres: repair@iculture.nl. Uw klacht wordt dan zorgvuldig en binnen 24 uur afgehandeld. Voelt u zich toch nog tekort gedaan, dan kunt u contact opnemen met UNETO-VNI, de branchevereniging waarbij wij als erkend reperateur zijn aangesloten. Ook zij zullen naar uw klacht kijken en bemiddelen in een oplossing.